top of page
  • Writer's pictureEden

הפקטור הישראלי

Updated: May 23, 2022


זה לא באמת הפקטור הישראלי, זה הפאק-תור הישראלי.


למה את כזאת? אני כזאת.


אני אמנם מדברת על דברי מיסטיקה וקבלה, והרבה מהסאונד בעיברית כי זורם לי, אבל אני באר'הב וגם אם בא לי להיות קרובה למשפחה שלי, בחיים אני לא יחזור למקום שאמור להיות הבית שלי- ישראל.

הנה דוגמא קטנה: יש לי מלא דברים שהייתי שמחה לשלוח לישראל, כבר שנים שאני מייצרת את חותמות שלמה, אבל זה בילתי אפשרי כי הדואר בארץ כזה דפוק שגם אם יגיע אחרי חודשיים- יפתחו את זה במכס יקחו מה שהם רוצים ואז יתנו לכם את החבילה החצי ריקה.אופס. אפילו בהודו יש דואר יותר טוב. וזה רק דואר, אבל זה מסכם את איך שמערכת החלם הארצית עובדת.


מתי פעם אחרונה נדפקתם? לא לדאוג, זה עניין של תור.


ערמות המס דואגות להשאיר אותכם עסוקים בלעשות כסף, והמלחמות דואגות שתשארו נאמנים למדינה ותבלעו כל צפרדע שהממשלה מאכילה אותכם.

אבל רגע, יש גם את אלוהים- זה זה הרבי שהבדיל בינכם לבין גויים שבא בהדרתו השחורה עם שטריימל וציציות ועשה אותכם לעם נבחר, ועם כל זה יצא עם שבוחר כל שנתיים בסינוור אחר. העיקר שיש ממי להתגונן ומי שיגן. נגיד.

איפה אלוהים ואיפה ישראל? במקום אהבה יש שנאה, במקום שלום יש מלחמה. במקום חלב ודבש יש על גחונך תלך ומיסים תשלם.

מתי תצאו מזה? גם אלוהים כבר לא בטוח. מתי תקומו? נראה לי הזמן שלכם עבר.


קשה לשמוע?


אם מי שקורא את זה מרגיש מותקף, לא נורא, זה בסדר להרגיש. זה יותר טוב מהדחקה. אולי זה יוציא את המוגלה יותר מהר.

אז כן, פאק תור.

ואחרי הכל, אתם לא אשמים. באמת.

אלה שהתעוררו, קמו, אמרו את דברם ונעלמו ברגע הישמע הגונג. לא שמעתם את הגונג? היה גונג, אני שמעתי. קראו לי, היה דיון חבטתי ברבנים והרמתי כיסאות על המסטרים שיושבים במרומי היקום ומתפללים. אמרתי להם למה אתם מתפללים? תרדו למטה, נראה אותכם גיבורים משם ולא מכאן, לא שמעתם שמה שרואים מכאן לא רואים משם? הם החליטו לא להגיע, ואני החלטתי לא ללכת. אז אני כאן.


דבר לקיר

אם הייתם ערים למלחמה האמיתית שלכם, הייתם אוהבים את עצמיכם יותר. הייתם שורפים את מי שהרבי הרמאי ביחד עם הדואר, ביחד עם הכנסת של צ'פופו וחבריו. עוצרים הכל, זורקים המפתחות לתוך האש ורוקדים מסביבה, לא כמו בעגל הזהב אלא בדיוק הפוך- חופש מהשעבוד של אלאק עגל. התפקחות מהמטפורות נכון להיום היא קריטית, אז יאללה כפרות, להתעורר.

וזה בדיוק מה שאני עושה כאן.

לאט לאט ובלי זהירות ככלל, אני מוציאה תכנים סודות על גבי סודות מהקבלה שלא טרחתי ללמוד מאף אחד, כי איך אפשר בעולם הפוך שכזה ללמוד ממשהו או מישהו שהיה פה קודם ויצר כללים שהוציא עצמו מהם? – אני יראה לכם איך לקרוא את הדברים בעצמיכם, איך להקיש, איך לשבור מוסכמות ולשנות מבלי לזוז מהכיסא, ואולי הסיבה שכן תהיו בתזזית תגיע מתוך שחרור כבלים והעליצות הפנימית—אולי בסוף נגיע למדורה.

אם בא לכם לשמוע משהו קצת הפוך ולא מלוקק, לא מתחנף כי אין לו בשביל מה, אני כאן אוהבת אותכם סתם ככה כי אין לי מה לעשות יותר טוב.

~עדן

6 views0 comments
bottom of page